breaking news Νέο

Τι «καημός» είναι αυτός που έπιασε την κυβέρνηση για την Παιδεία; -Του Αλέκου Χατζηκώστα

Τι «καημός» είναι αυτός που έπιασε την κυβέρνηση για την Παιδεία;  -Του Αλέκου Χατζηκώστα

Με κλειστά τα σχολεία κ εν μέσω καλοκαιριού και νέας έξαρσης της πανδημίας, η κυβέρνηση έφερε νέο το αντιδραστικό νομοσχέδιο, που θα φέρει πραγματικά εκπαιδευτικό μεσαίωνα. Αν φυσικά εφαρμοστεί, που δεν θα εφαρμοστεί, γιατί ο εκπαιδευτικός κόσμος θα το αντιπαλέψει.

Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο φθηνού για το κράτος και πιο «φιλικού» για τις επιχειρήσεις, καθώς και τη διαμόρφωση ενός μελλοντικού εργαζόμενου φθηνού, ευέλικτου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Συνιστά αντιδραστική παρέμβαση στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βασίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, τις απαιτήσεις των συνδέσμων βιομηχάνων, που η υλοποίηση τους έχει διαπιστωμένα πολλαπλά επιζήμια αποτελέσματα για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς σε σειρά χωρών όπου εφαρμόστηκαν ανάλογες κατευθύνσεις, όπως Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία Φινλανδία κ.α.

Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται η λεγόμενη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, που ανοίγει την πόρτα στην επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, στο κυνήγι ιδιωτικών χορηγιών, στην ενίσχυση της οικονομικής αφαίμαξης των γονιών, που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίησή των σχολείων τους σε βάρος των παιδιών των εργατικών-λαϊκών στρωμάτων.

Σχετικά με το περιεχόμενο της μόρφωσης προβλέπονται διατάξεις, που ενισχύουν τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης, ενώ με την επίκληση των δήθεν πολλαπλών επιλογών κάνουν ένα ακόμη βήμα προς την ένταση των ταξικών φραγμών και τη δημιουργία ενός σε όλα τα επίπεδα ταξικά διαχωρισμένου σχολείου. Η κατηγοριοποίηση προβλέπεται ότι θα γίνεται και εντός της ίδιας σχολικής μονάδας και πλέον θα περιλαμβάνει τις «ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες», προετοιμάζοντας το έδαφος για δημιουργία τμημάτων με διαφορετικών «ταχυτήτων» μαθητές, ανάλογα με τις επιδόσεις τους.

Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο φθηνού για το κράτος και πιο «φιλικού» για τις επιχειρήσεις, καθώς και τη διαμόρφωση ενός μελλοντικού εργαζόμενου φθηνού, ευέλικτου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Αλήθεια κύριοι της κυβέρνησης:

Αντί να ασχολείστε πώς θα ανοίξουν από το Σεπτέμβρη τα σχολεία με ασφάλεια. Αντί να φροντίζετε να καλυφθούν όλα τα κενά. Αντί να ασχολείστε με το πώς θα καλυφθούν τα μορφωτικά κενά των παιδιών, μετά από 2χρόνια μισόκλειστων σχολείων. Εσάς σας έπιασε πρεμούρα για το πώς θα υποβαθμίσετε και θα εμπορευματοποιήσετε παραπέρα την Παιδεία, πώς θα βάλετε νέους ταξικούς φραγμούς.

Αλήθεια, σήμερα, αυτό που λείπει από τα σχολεία είναι να ψάχνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί επιπλέον πόρους, για να λειτουργήσουν και για να καλύψουν τις ανάγκες τους; Γιατί αυτό φέρνετε.

Αυτό που λείπει είναι να ενοικιάζεται το σχολείο σε κάθε λογής άσχετους, επιχειρηματίες, αντί να στηριχτούν από το κράτος, τους δήμους, να γίνουν πραγματικές κυψέλες δημιουργίας, μόρφωσης, άθλησης, υγιούς κοινωνικοποίησης;

Αλήθεια, αυτό που λείπει από την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ένας εκπαιδευτικός, που θα συμπληρώνει συνεχώς κουτάκια και στεγνές φόρμες αξιολόγησης; Βέβαια, για εσάς είναι λογικό να βλέπετε έτσι την Εκπαίδευση, γιατί έτσι βλέπετε τα παιδιά του λαού. Σαν άψυχους αριθμούς στα αντιδραστικά στατιστικά σας.

Η κ. Κεραμέως επικαλείται τον ΟΟΣΑ. Ποιον, τον ΟΟΣΑ! Που προτείνει συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών, για να μας πει ότι τα σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούν από την κρατική στήριξη! Ποια διεθνή πείρα επικαλείστε, κύριοι της κυβέρνησης; Αυτή που υπογραμμίζει τις τεράστιες μορφωτικές ανισότητες στα κατά τα άλλα αξιολογημένα σχολεία;

Κύριοι της κυβέρνησης Το νομοσχέδιό σας είναι μνημείο σκοταδισμού. Δεν έχει καμία σχέση με το σύγχρονο, το ουσιαστικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν δίνει απάντηση στην αγωνία του εκπαιδευτικού να κάνει καλύτερο το μάθημά του. Εσείς τον μετατρέπετε σε άβουλο υπάλληλο, που θα τρέμει μήπως πει κάτι παραπάνω ή κάτι διαφορετικό από αυτά που επιβάλλουν τα αντιδραστικά, αντιεπιστημονικά σας βιβλία και προγράμματα.

Το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση στο άγχος των γονιών να δουν τα παιδιά τους να προκόβουν. Εσείς τους αποκλείετε ακόμα περισσότερο από το να έχουν λόγο για τα ζητήματα του σχολείου, στο σχολικό συμβούλιο. Αλλά από την άλλη, τους ζητάτε να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση στην ανάγκη των μαθητών να δημιουργήσουν, να εκφραστούν, να ανοίξουν τα φτερά τους. Οι μαθητές, διαχρονικά, όποια αστική κυβέρνηση και αν έχουν απέναντί τους, απαιτούν ένα διαφορετικό σχολείο. Φωνάζουν πως θέλουν "σχολείο δημιουργικό - όχι κέντρο εξεταστικό".

Η κυβέρνηση «ας μην λογαριάζει χωρίς τον ξενοδόχο». Το λαϊκό κίνημα δεν είπε την τελευταία του λέξη!

 

 

 

 

 


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής